Frakt & Retur
Frakt
1. Leveranstid och behandling:
Vår standardbehandlingstid för beställningar är 2-5 arbetsdagar efter placering. Efter bearbetningstiden är den beräknade leveranstiden 5-9 arbetsdagar. Detta är ungefärliga leveranstider och vi garanterar inte specifika leveransdatum.
När din beställning har behandlats kommer vi att generera ett spårningsnummer och skicka det till dig via ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse. Om du inte har fått ditt spårningsnummer inom 5 arbetsdagar, vänligen meddela oss via e-post på safemount.info@gmail.com, inklusive ditt beställningsnummer.
Notera att det kan tillkomma ytterligare tull & momsavgift då du som kund är privatimportör av produkten du beställer.
1.1. Vecka 22 & Vecka 23
Observera: Under vecka 22 håller vårt lager stängt. Under vecka 23 är endast halva personalstyrkan tillbaka. På grund av detta, samt behovet att komma ikapp med tidigare beställningar, kan behandlingstiden vara längre än normalt.
Vi gör vårt allra bästa för att skicka din order så snabbt som möjligt. Tack för din förståelse!
2. Ej uthämtade paket / borttappade paket
Observera: Om paketet inte får plats i brevlådan levereras det till närmaste ombud. Du får då en avi med information om var du kan hämta det. Om ett paket inte hämtas ut i tid och returneras till oss, debiterar vi 150 kr för frakt och hantering.
Observera att vi inte ansvarar för förlorade paket som beror på en ofullständig eller felaktig adress som angetts av kunden. Det är viktigt att du verifierar dina leveransuppgifter för att undvika leveransproblem. I kassan har du möjlighet att välja fraktmetod, inklusive gratisalternativet, vilket innebär att produkten skickas från en leverantör utanför landet
3. Leveransmetod
Paketet levereras i första hand till brevlåda eller till dörr. Ifall paketet inte får plats i brevlådan eller inte hade möjlighet att levereras till dörren kommer paketet skickas till närmaste postombud för fraktbolaget. Du får då en avi med information om var du kan hämta det.
Av logistiska skäl kan vissa artiklar i samma beställning skickas separat, vilket innebär att du kan få dina produkter i flera paket. För att säkerställa korrekt och snabb leverans, vänligen dubbelkolla och ange din leveransadress korrekt under utcheckningen.
4. Försenat paket
Vi strävar efter att leverera dina beställningar så snabbt som möjligt, men oförutsedda omständigheter kan leda till förseningar, t.ex. allmänna eller nationella helgdagar, naturkatastrofer, strejker i flyg- och marktransporter eller andra händelser som ligger utanför vår kontroll. Om din leverans överskrider 45 arbetsdagar erbjuder vi full återbetalning för att säkerställa att du blir nöjd.
Du kan vara säker på att vi är dedikerade till att uppfylla eller överträffa dina leverans förväntningar. Vårt team kommer alltid att göra allt för att leverera dina produkter på eller före det beräknade leveransdatumet.
Om du har några frågor eller funderingar angående vår leveransprocess är du välkommen att kontakta oss via safemount.info@gmail.com.
Retur
1. När kan du göra en retur?
Hos oss har du alltid 30 dagars returrätt från och med dagen du mottagit varan. Du som kund står för returfrakten.
För att en retur ska godkännas behöver:
-
Produkten vara oanvänd
-
Produkten vara i samma skick som när du fick den
-
Originalförpackning och eventuella tillbehör inkluderas
Kontakta oss via safemount.info@gmail.com så hjälper vi dig ifall du har några fler frågor gällande returer.
2. Hur gör du en retur?
Kontakta oss via safemount.info@gmail.com och skicka gärna en bild på din produkt för att processen ska gå snabbare. Sen informerar vi dig med hur du går tillväga med en retur.
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.
3. Du ser inte din återbetalning?
Ifall du inte ser din återbetalning:
-
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
-
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, de kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.
-
Kontakta din bank, Det finns ofta behandlingstid innan en återbetalning.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss via chatt eller via safemount.info@gmail.com.